Smoothie kao ukusan i zdrav obrok

Smoothie je ukusan i zdrav obrok kojeg stvarno svatko može napraviti. Nikakve kulinarske vještine nisu potrebne tako da odmah možete odahnuti. Ovisno o tome u koju ga svrhu radite, predstavlja li vam neki konkretniji obrok ili samo trebate malo energije nakon neke aktivnosti? Upravo je prema tome potrebno prilagoditi kombinaciju koju ćete staviti u vaš blender. Radite […]

Smoothie je ukusan i zdrav obrok kojeg stvarno svatko može napraviti. Nikakve kulinarske vještine nisu potrebne tako da odmah možete odahnuti. Ovisno o tome u koju ga svrhu radite, predstavlja li vam neki konkretniji obrok ili samo trebate malo energije nakon neke aktivnosti? Upravo je prema tome potrebno prilagoditi kombinaciju koju ćete staviti u vaš blender.

Radite li ga prvi put ili ga radite svakodnevno, smoothie ne može ispasti loše ako u njega stavite kvalitetne sastojke. Prije svega bitno je da je voće ili povrće koje koristite sezonsko jer upravo ono ima u sebi najviše vrijednih sastojaka koji daju energiju. A baš ga zbog toga i radimo. Ovdje ćemo vam predstaviti smoothie za doručakdetox smoothie i smoothie za desert.

Sve što vam treba je:

  • voće
  • povrće
  • sjemenke
  • začini
  • mlijeko ili jogurt
  • voda
  • dobar blender
  • 5 do 10 minuta

 

Smoothie za doručak

Smoothie za doručak ipak treba biti malo bogatiji, odnosno u njega ćemo osim voća i povrća staviti i više pahuljica, više sjemenki i orašastih plodova kako bi dulje vrijeme bili siti.

Za smoothie ćemo pripremiti:

  • zobene, heljdine, ječmene ili ražene pahuljice
  • dvije banane
  • jabuku
  • listove mlade blitve ili špinata
  • suncokretove sjemenke
  • orah, lješnjak ili badem
  • chia sjemenke
  • malo cimeta
  • vodu ili svježe cijeđen sok od naranče ili limuna

 

Heljdine pahuljice energetski su najsnažnije, dok su proteinima najbogatije pšenične i zobene pahuljice. Općenito sve su pahuljice bogate vitaminima E, B1, B2 i mineralima poput cinka, magnezija, željeza, fosfora  te su upravo zbog toga odličan izvor energije. Banane su te koja će dati gustoću i povezanost, a odličan su izvor kalija i magnezija. Jabuku svakako pokušajte ne guliti jer njena kora sadrži čak šest puta više vitamina nego sam plod.

Sucokretove sjemenke i orašati plodovi dati će punoću i važne količine željeza i omega 3 masnih kiselina  koje su izuzetno važne za srce i krvožilni sustav. Chia sjemenke pak imaju visoku prehrambenu vrijednost pa ih često nazivaju i superhranom, te su vrlo blagog i ugodnog okusa. Preporuča se prije konzumacije ostaviti ih natopljene u vodi kako bi se lakše apsorbirale u organizam.

U smoothie koji ima dosta željeza u sebi preporučamo da umjesto mlijeka ili jogurta  stavljate vodu ili svježe cijeđen sok. Mliječne kiseline smanjuju apsorpciju hranjivih tvari u organizam te se tako smanjuje i sam učinak. Upravo zato je bolje staviti ili samo  vodu ili svježe cijeđen sok od limuna ili naranče.

Detoks smoothie

S vremena na vrijeme svima nam je potreban detox organizma. Netko će to odraditi putem vježbanja uz puno vode, netko putem hrane, a mi preporučamo oboje ako vam to vrijeme dopušta! Zeleno povrće, agrumi, jabuke i đumir najpoznatiji  su po tome što štite organizam od štetnih toksina, a najbolji su partneri i u njegovom čišćenju. Često se kao glavni sastojci nalaze i u raznim dijetama.

Za detoks smoothie pripremite:

  • baby špinat ili blitvu i peršin
  • limun, limetu ili naranču
  • đumbir
  • dvije banane

Baby špinat ili blitva bogatiji su željezom, kalcijem i vitaminima nego već izrasli listovi, tako da pokušajte uvijek na placu pronaći mlade primjerke.  Špinat ne samo da je Popaju pomogao kako bi osvojio najdražu mu Olivu, već je odličan za detoksikaciju čitavog organizma, a isto vrijedi i za mladu blitvu.

Limun, pogotovo ako imate domaći, prepun je hranjivih tvari. Sadrži mnoštvo flavonoida, pektina, folnu kiselinu, minerale i naravno vitamin C. Povoljno djeluje na rad svih organa, a zahvaljujući svojoj kiselini neutralizira otrovne tvari, te olakšava i ubrzava probavu tako što potiče bržu razgradnju masti.

Đumbir, osim što je prefinog okusa i mirisa i tako podsjeća na ljeto, ublažava raznorazne bolove, mučnine, te općenito ubrzava probavu. Odličan je i za alergije jer jača imunitet, i spada u najzdravije začine na svijetu.

Smoothie za desert

Znamo da ste ovaj najviše čekali! Šećer na kraju…Takav smoothie može se sastojati od svega onoga što vi sami volite. Ovisno od toga što je dostupno od voća ili povrća, možete dodati i malo meda, cimeta, jogurta te sjemenke vanilije. Kreativnost i potpuna sloboda glavni su sastojci za ovaj smoothie.

Evo par prijedloga namirnica koje mi volimo:

  • ribizli, pikberiji, jagode ili borovnice
  • maslac od kikirikija
  • bademovo mlijeko
  • sjemenke vanilije
  • jogurt
  • pravi kakao u prahu
  • rogač u prahu
  • datulje ili brusnice

Uz ovo svakako još preporučamo dobro društvo i lijep pogled! Uživajte!

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *